כתבה בנושא ביה"ס לטיסה בערוץ טלוויזיה RTVI
מטעם הכתב סרגיי אוסלנדר
סימולאטור טיסה:
סביר
להניח שישנם אך ורק סימולטורים בודדים מסוג זה בכל העולם. מחירו של הסימולטור בדומה
לפרטיו הטכניים-סודי. אך ידוע שבחה"א הישראלי לא חוסכים בכל הנוגע לבטיחות וביטחון.
הכדורים הענקיים האלה בעצם מהווים "עמדות משחק" ענקיות שבהן ניתן להזין כל
תרחיש וכל כלי טיס. תרחישים אפשריים הם: הפצצה,
קרב אוויר או טיסה מבסיס לבסיס. כרגע ישנם טייסים אשר מבצעים משימה מסוימת בתוך הסימולאטור,
אבל לא נאמר לנו איזו -זה סוד.
בתוך הסימולטור אסור לנו לצלם מפות אך הדרישה
החשובה ביותר היא לא לצלם את פני הטייסים, זהותם מהווה סוד מדינה.
סמל דנה יוסקוביץ':
אנחנו
יכולות להזין כל תרחיש אפשרי בסימולטור. התרחישים שאנחנו מזינות יכולים לקרות במציאות
וחלקם הגדול מגיע מנסיון העבר.
הכתב: ואכן לחיל האוויר הישראלי יש ניסיון עשיר,כמעט כל יום ישנן טיסות מבצעיות.
מכל סוגי האימונים, הטייסים הכי אוהבים את האמיתי-לטוס. החניכים בקורס צוברים כמות
שעות טיסה שלא תבייש כל טייס קרב. הכשרת הטייס מתחילה על מטוס פרמיטיבי ומסתיימת במטוס
הקרב-עיט.
סרן ק':
זהו מטוס מאד טוב וגם אחרי כמעט 50 שנה הוא
אפיקטיבי. אנו כבר לא משתמשים בו למטרות מבצעיות, אבל לאימונים הוא משמש מצוין. בנוסף
במהלך המבצע האחרון ברצועת עזה הפצנו בעזרת המטוס הזה כרוזים שזה יכול למען האמת להיחשב
לפעילות מבצעית.
הכתב: מתקיימות טיסות גם ביום, גם בלילה ובכל
תנאי מזג האוויר. קורס טיס הוא הקורס הקשה ביותר בצבא: ההכשרה אורכת שלוש שנים ומתוך
מאות שמתחילים מסיימים רק עשרה. חניך יכול להיות מנופה מהקורס גם שבוע לפני הסיום.
קדט ס':
אנחנו כל הזמן נבחנים. יכולים בהפתעה גמורה
לשלוח אותנו למסע ומי שלא עמד ברף-מנופה גם אם היו לו ציונים טובים.
הכתב: כל יום מתקיימים אימונים, אפילו אנשי
המילואים חייבים לטוס לפחות פעם בשבוע.
אסור לדבר פה על איראן, אבל חיל האוויר הישראלי מוכן לכל תרחיש.
אסור לדבר פה על איראן, אבל חיל האוויר הישראלי מוכן לכל תרחיש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה